…ach, wspólne pielgrzymowanie

W dniach od 20.09.-22.09.2019 r. wybraliśmy się wraz z ks. Jarosławem na kolejną drugą już Pielgrzymko-wycieczkę do Warszawy. Skoro świt wyruszyliśmy w stronę Stolicy. W południe rozpoczęliśmy zwiedzanie Muzeum Katyńskiego, które mieści się na warszawskiej Cytadeli. Nasz przewodnik opowiedział nam historię mordu katyńskiego. Muzeum okazało się niezwykle interesujące. Następnie czekały nas doznania kulturalne w Muzeum Fryderyka Chopina. Choć głównymi zwiedzającymi byli mieszkańcy Dalekiego Wschodu, to i my chłonęliśmy muzyczna atmosferę.

Po tych wrażeniach czekała na nas wizyta w skarbcach Narodowego Banku Polskiego. Wszystkim udało się bezpiecznie opuścić ten gmach po ok. 2 godzinach opowieści o historii pieniądza. Późnym popołudniem w Kościele sióstr Wizytek na Krakowskim Przedmieściu, ks. Jarosław sprawował Eucharystię, po której udaliśmy się do naszego hotelu na kolację. Po tym wyczerpującym dniu znakomita większość pielgrzymów udała się szybko spać.

Kolejny dzień – sobota, rozpoczął się bardzo wcześnie. Po śniadaniu w hotelowej restauracji pojechaliśmy na Bielany, gdzie w kościele pokamedulskim na ul. Dewajtis uczestniczyliśmy we Mszy Świętej na rozpoczęcie kolejnego ekscytującego dnia. Następnie udaliśmy się do Muzeum historii Żydów Polskich – Polin.

Nie mogliśmy się jednak doczekać wizyty w Muzeum Narodowym. Największe muzeum w Polsce zaoferowało nam dużą dawkę wszelakich wrażeń. Wędrówka po salach i galeriach zapierała dech w piersiach.

Nie mogło zabraknąć też czasu wolnego. Dlatego po wizycie w murach Muzeum Narodowego, udaliśmy się na Stare Miasto, gdzie ok. 2 godzin, każdy wg uznania spędzał czas. Chłonęliśmy atmosferę tego szczególnego miejsca… Zamek Królewski, Starówka, Krakowskie Przedmieście… Po odpoczynku wspólnie pojechaliśmy do hotelu na posiłek. Resztę wieczoru, każdy mógł zaplanować sobie sam. W niedzielę nie musieliśmy się zrywać z łóżek skoro świt. Za co jesteśmy wdzięczni!!!

Po smacznym śniadaniu, które serwowane było w formie bufetu, niedzielę zaczęliśmy od Mszy Świętej w kościele św. Stanisława Kostki, obok, którego pochowany jest bł. ks. Jerzy Popiełuszko. Nasza zaprzyjaźniona pani przewodnik, oprowadziła nas po muzeum bł. ks. Jerzego. Następnie udaliśmy się na Stare Miasto, gdzie rozpoczął się spacer – szlakiem kościołów.

Katedra św. Jana Chrzciciela, podziemia, Katedra Polowa Wojska Polskiego, kościoły Krakowskiego Przedmieścia

Naszą wędrówkę zakończyliśmy na Placu Marszałka Józefa Piłsudskiego. Nasz autobus stojący przy ul. Królewskiej, nieopodal Parku Saskiego zabrał na na obiad w Wilanowie. Po posiłku i chwili wolnego udaliśmy się w drogę powrotną do Poznania.

Tak minęły dni II Pielgrzymko-wycieczki do Warszawy. Jak zwykle uczestnicy dopisali!!! Już odliczamy czas do kolejnego wyjazdu. W kwietniu Pielgrzymka do RZYMU!!!